Góry i rower

Rodzinne wyprawy górskie i rowerowe

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Góry i rower

Witam w mojej witrynie. Pragnę podzielić się moimi doświadczeniami w organizowaniu wycieczek górskich i rowerowych. Zapraszam do przeczytania reportaży z naszych sześciu rodzinnych wypraw.

Słowo "wyprawa" jest tu mocno przesadzone. Wszystko zaczęło się od wyjazdu do Austrii w 2003 roku. Wtedy to pierwszy raz pojechaliśmy z rodziną na samodzielnie zorganizowane wakacje za granicę. Wcześniej byliśmy tylko w odwiedzinach u rodziny w Niemczech oraz na wycieczkach organizowanych przez biura turystyczne. Mieliśmy pewne obawy ze względu na słabą znajomość języka niemieckiego. Okazało się, że znając średnio język angielski a język niemiecki w stopniu podstawowym, można spokojnie się dogadać w krajach niemieckojęzycznych. W 2003 roku siedem dni w Alpach. W kolejnym roku znowu siedem dni, potem kilkudniowa wycieczka rowerowa. Udało się, więc była też następna.

Co znajduje się w tej witrynie?

Przede wszystkim reportaże z naszych rodzinnych wypraw.
Najpierw był wyjazd w góry. W 2003 pojechaliśmy na tydzień w Alpy Salzburskie do małej miejscowości Maria Alm . Jeżdżąc samochodem poznaliśmy atrakcje pobliskich Wysokich Taurów. Na sam koniec poszliśmy na pieszą wycieczkę w góry i wtedy poznaliśmy wspaniały smak Alp.  Na płaskowyżu Steinerne Meer
W 2004 znowu wyjazd w góry. Pojechaliśmy w Alpy Oetztalskie do Soelden. Każdego dnia wejście na górski szczyt, a każdy miał ponad 3000 m n.p.m.. Tam właśnie podczas długich wędrówek pojawił się nowy pomysł - zabierzemy rowery w góry .

Alpy Oetztalskie - pod szczytem Wilde Mannle

Zaczęły się wyjazdy w góry i na rower. W 2005 pojechaliśmy na rowerach wzdłuż rzeki Inn trasą rowerową o nazwie Innradweg . Przejechaliśmy ponad 300 km od źródeł Inn poprzez Szwajcarię i Austrię do granicy Niemiec.Warownia w okolicach St. Moritz
W 2006 był już tylko rower. Wybraliśmy najłatwiejszą trasę rowerową Austrii - Donauradweg . Przejechaliśmy znowu ponad 300 km na odcinku od Pasawy do Wiednia. Nad Dunajem - widok na Pasawę
Rok 2008 - znowu wyjazd w góry i na rower. Najpierw wycieczka górska w dolinie Zermatt, a potem pojechaliśmy na rowerach wzdłuż Rodanu od Visp do Montreaux nad Jeziorem Genewskim. Po drodze jeszcze kolejka linowa na Mount Blanc. Podróż marzeń.

Zermatt - Matterhorn

Rok 2009. Ostatnia nasza wyprawa biegła doliną rzeki Aare. Od podnóża Alp Berneńskich, na północ do Jury i z powrotem w Alpy Berneńskie. Koszt - tysiąc złotych na osobę. Myślałem. że było taniej. Oprócz tekstu i zdjęć są też filmy. Po raz pierwszy filmowałem jadąc rowerem. Lucerna - most kaplicowy

Zdecydowałem się na umieszczenie w naszych reportażach znacznej ilości zdjęć. Właśnie zdjęć brakowało mi najbardziej, gdy przeszukiwałem internet i literaturę, wybierając trasy wypraw. Proszę zobaczyć czy warto pojechać aż do Austrii lub Szwajcarii po to, by jeździć sobie na rowerze. Według mnie warto i tym chciałem się podzielić. Tam właśnie znajdują się prawdziwe ścieżki rowerowe - drogi specjalnie wytyczone dla rowerzystów lub mało uczęszczane drogi lokalne. Tam można bez obaw pojechać z dziećmi i nie martwić się o kolizje drogowe.

Do opisu każdej trasy dołączyłem mapy Google.

Poniższa mapa przedstawia teren naszych wszystkich dotychczasowych wyjazdów.

Ponadto starałem się napisać o wszystkim, co istotne w zakresie organizacji wyprawy - gdzie pojechać, jak dojechać, gdzie nocować, co zabrać ze sobą, co z wyżywieniem, etc.

Osoby, które skorzystały z informacji zawartych w mojej witrynie, zapraszam do Księgi Gości .

Witryna opracowana jest za pomocą pakietu Joomla! Umieszczona jest na serwerze OVH.

Poskie Centrum Joomla!

Zmieniony: Piątek, 09 Grudzień 2011 07:52

Translate

English Czech German Russian Slovak Ukrainian

Ilość odsłon

Odsłon : 151517

Gości

Naszą witrynę przegląda teraz 3 gości

Strona została dodana do Katalogu Stron Gwiazdor, co uprawnia mnie do umieszczenia poniższej gwiazdki
Katalog Gwiazdor
oraz do katalogu urlcatalog
Katalog stron
a ostatnio do interia.pl

Zgłosiłem witrynę w portalach z rankingami witryn rowerowych i górskich. Zapraszam do odwiedzenia poniższych linków. Lojalnie informuję, że kliknięcie w banerek oznacza oddanie głosu na moją stronę, za co z góry dziękuję.